Betalingsbetingelser Ballerup Kirkegårde og Krematorium
Fuldmagt til rekvirering af kirkegårds- og krematorieydelser
Klik her
1. Bestilling af kirkegårdsydelser
Den, der bestiller kirkegårdsydelser (f.eks. en bedemand), anses for Ballerup Kirkegårdes aftalepart, jfr. dog
nedenfor, og som den, der derfor hæfter for betalingen over for Ballerup Kirkegårde, og som vil få tilsendt
fakturaen.
2. Bestilling af kirkegårdsydelser ved fuldmagt
Ved bestilling af kirkegårdsydelser, bortset fra bestilling af følgende ydelser: kremering, askefællesgrav og
urnenedsættelse, og/eller enhver kombination heraf, accepterer Ballerup Kirkegårde, at bestillingen kan
ske i henhold til en af Ballerup Kirkegårde udarbejdet standardfuldmagt, således at bestilleren alene
handler på fuldmagtsgivers vegne, således at fuldmagtsgiver anses for Ballerup Kirkegårdes aftalepart.
Standardfuldmagten kan rekvireres på kirkegårdskontoret.
Sker bestilling i henhold til Ballerup Kirkegårdes standardfuldmagt, sender kirkegården regningen for de
bestilte ydelser til fuldmagtgiveren.
Fuldmagten skal være korrekt udfyldt og sendes til kirkegården senest samtidig med sagsanmeldelsen. Hvis
fuldmagten er ufuldstændig og/eller ikke sendes til kirkegården senest samtidig med sagsanmeldelsen, er
der ikke sket bestilling i henhold til fuldmagt, hvorfor bestilleren, jfr. pkt. 1 er kirkegårdens aftalepart.
3. Undtagelser fra brug af fuldmagt
Det understreges, at Ballerup Kirkegårde ikke accepterer bestilling ved fuldmagt af kremering,
askefællesgrav og urnenedsættelse, og/eller enhver kombination heraf. Kun i særlige tilfælde kan
kirkegården dog efter en konkret vurdering tillade bestilling af disse ydelser ved fuldmagt. Et eksempel på
et særligt tilfælde er den situation, hvor en bedemand, der har sin forretning uden for kirkegårdens
naturlige opland, henvender sig til kirkegården vedrørende en urne til en fællesgrav.
4. Bestillerens refusion
Den bestiller, jfr. pkt. 1, der har betalt den af kirkegården udstedte regning (som bestilleren hæfter for)
vedrørende kremering, askefællesgrav og urnenedsættelse, og/eller enhver kombination heraf, kan få det
betalte beløb refunderet af kirkegården, hvis bestilleren dokumenterer, at bestilleren har sendt tre
betalingspåmindelser i henhold til inkassoloven til den, på hvis vegne bestilling er sket, uden at bestilleren
har modtaget betaling. Refusion er herudover betinget af, at bestilleren overdrager fordringen på den, på
hvis vegne bestilling er sket, til kirkegården og overdrager kirkegården kopi af bestillerens faktura og
betalingspåmindelser.
5. Pris og betalingsfrister
Alle priser er med forbehold for ændringer i moms, skatter, afgifter, overenskomster, nettoprisindeks og
øvrige væsentlige ændringer, der har indflydelse på kirkegårdens omkostninger, hvilke berettiger Ballerup
Kirkegårde til regulering af priserne.
Fristen for betaling af kirkegårdens faktura er løbende måned + 30 dage. Renter og gebyrer tilskrives i
henhold til renteloven.
Ved misligholdelse af betalingsfristerne vil inddrivelse ske i henhold til inkassoloven og inddrivelsesloven.
6. Misligholdelse
Ved misligholdelse af betalingsbetingelserne, kan kirkegården indføre skærpede betalings- og
anmeldelsesbetingelser over for bestilleren.
Betalingsbetingelserne er gældende fra 01.09.2013
Frederik Parmo
kirkegårdsleder
Ballerup Kirkegårde og Krematorium
Digterparken 1
2750 Ballerup